28. juni 2011

Velvære


"Man ska inte bara jobba,
 man ska passa på att njuta
av livet,
 av nuet,
av ögonblicket."


Holder man seg til disse ordene, hva er vel bedre enn å starte dagen hos Line på 
http://oasennarvik.no/ ?




 Det er herlig å sprike med tærne
når føttene dufter godt og er myk
Det er herlig å kunne smyge
 velpleide føtter ned i et par elegante sko
 og sånn uten videre spasere
 uten besvær i fred og ro
 Man kjenner seg litt yr
 fordi et par myke føtter
 nylig har fått pedikyr!



Noe annet har også blitt gjort, selv om det bare er koseting, er det noe! Jeg har jo ferie, må vite!

 Disse kurvene har irritert meg over lengre tid, det drysser "bambus" hele tiden, men nå har de fått ta kvelden.

Utrolig hva en sånn kurv kan romme!
Nå gutter, går hele ungdommens luer og votter! 

Juhuuu, nye er allerede anskaffet! Fant disse (på salg) på Kremmerhuset, og for å være sikker på at guttene legger "ting" på rett plass, har jeg malt på hva kassene skal inneholde.

 Skal avslutte dagen som jeg begynte,
"Å inte bara jobba,
 men passa på att njuta
av livet,
 av nuet,
av ögonblicket."
Gör detta ni också, det är bara underbart


OM AT LEVE I NUET

At leve i nuet er livets teknikk –
og alle folk gør deres bedste,
men halvdelen vælger det nu, som gik,
og halvdelen vælger det neste.

Og det forrige nu og det kommende nu
ble aldrig i livet presente,
og alle folks levetid går sågu
med bare at mindes og vente.

For det nu, som er gået, er alltid forbi,
og det næste blir aldrig det rette.
Næ, sørg for, at nuet du lever i,
engang for alltid er dette.

Piet Hein
Ha en god kveld med velvære!
Klem fra Kristin 
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Du har en flotters blogg Kristin :)
    klæms fra Gry

    SvarSlett
  2. Hjertelig, Grya!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  3. Heisan du og takk for gode ord hos meg. Vi prøvder å nyte øyeblikkene og ta vare på tiden som er, selv om det ikke alltid er like enkelt.

    Vakre ord du deler.
    KLæmmer Susanne

    SvarSlett
  4. Hei..så koselig at du ville følge meg Kristin:). Legger meg til som følger hos deg jeg også, mye fint å lese her.

    Klem Hege

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en koselig kommentar